Zajęcia psychologiczne realizowane w naszej poradni skoncentrowane są na kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. W terapii skupiamy się na budowaniu pozytywnej samooceny i wzmacnianiu asertywności. Zdarzają się sytuacje, w których psycholog dziecięcy rekomenduje wsparcie terapii dodatkowymi formami. W przypadku zdiagnozowania zaburzeń takich jak dyskalkulia czy dysleksja konieczne będzie wprowadzenie zajęć pedagogicznych. Zależy nam, aby udzielane wsparcie miało charakter ogólnorozwojowy, a zdobyte kompetencje pomogły przygotować dziecko do pełnienia określonych ról w społeczeństwie.
Profesjonalna pomoc dla dzieci i młodzieży
Wiemy, jak cenne może okazać się wsparcie rodziców w kształtowaniu postaw młodego człowieka, dlatego zajęcia psychologiczne dedykowane są zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Poniższy zakres usług został dostosowany do konkretnego wieku.
Dziecko 0-3 lata:
- badanie poziomu rozwoju dziecka,
- diagnoza – ADHD, zaburzenia koncentracji, spektrum zaburzeń autyzmu, opóźnienie rozwojowe,
- terapia autyzmu,
- ocenianie gotowości przedszkolnej,
- wspomaganie rozwoju poznawczego i rozwoju mowy,
- wsparcie w problemach w przedszkolu i żłobku – lęk separacyjny, agresja,
- wsparcie w budowaniu systemu wychowawczego w domu,
- pomoc w nawiązaniu satysfakcjonującej relacji z dzieckiem.
Dziecko 4 – 12 lat:
- badanie poziomu rozwoju dziecka, badanie inteligencji,
- ocena gotowości szkolnej,
- diagnoza – ADHD, zaburzenia koncentracji, spektrum zaburzeń autyzmu, opóźnienie rozwojowe,
- diagnoza i terapia EEG – Biofeedback,
- terapia autyzmu,
- wsparcie psychologiczne – lęk, depresja, niska samoocena, trudności w kontaktach społecznych, zaburzenia zachowania, agresja, motywacja do nauki,
- wsparcie w budowaniu systemu wychowawczego w domu,
- pomoc w nawiązaniu satysfakcjonującej relacji z dzieckiem.
Nastolatki:
- badanie inteligencji,
- diagnoza – ADHD, zaburzenia koncentracji, spektrum zaburzeń autyzmu, opóźnienie rozwojowe,
- diagnoza i terapia EEG – Biofeedback,
- terapia indywidualna – stres, depresja, zaburzenia lękowe, niska samoocena, trudności w kontaktach społecznych, motywacja do nauki,
- wsparcie w budowaniu systemu wychowawczego w domu,
- pomoc w nawiązaniu satysfakcjonującej relacji z dzieckiem.