Zajęcia pedagogiczne obejmują zagadnienia związane z obszarem psychoedukacyjnym. Program skoncentrowany jest na eliminacji pojawiających się trudności w związku z uczęszczaniem dziecka do przedszkola/szkoły. Problem z koncentracją u dzieci to coraz częstszy powód, dla którego rodzice zwracają się do nas o pomoc. Terapia pedagogiczna sprawdza się również u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzięki niej dziecko poznaje nowe sposoby uczenia się i wyrównuje braki edukacyjne.
Zajęcia pedagogiczne dla dzieci i młodzieży
Dziecko 0 – 3
- diagnoza rozwoju psychoruchowego,
- konsultacje pedagogiczne, diagnoza pedagogiczna,
- wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka,
- wyrównywanie deficytów rozwojowych w zaburzonych sferach,
- wspomaganie rozwoju dziecka w sferach społecznych, wychowawczych i edukacyjnych,
- modyfikowanie zaburzeń percepcyjno-motorycznych,
- praca nad trudnymi zachowaniami,
- praca z dziećmi przejawiającymi problemy w komunikacji,
- kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami,
- stabilizacja emocji,
- TUS trening umiejętności społecznych.
Dziecko 4 – 12
- diagnoza/diagnoza ryzyka dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
- terapia pedagogiczna: terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
- pomoc w kontaktach na linii dziecko – rodzic – szkoła,
- diagnoza rozwoju psychoruchowego,
- konsultacje pedagogiczne, diagnoza pedagogiczna,
- wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka,
- wyrównywanie deficytów rozwojowych w zaburzonych sferach,
- wspomaganie rozwoju dziecka w sferach społecznych, wychowawczych i edukacyjnych,
- modyfikowanie zaburzeń percepcyjno-motorycznych,
- praca nad trudnymi zachowaniami,
- praca z dziećmi przejawiającymi problemy w komunikacji,
- kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami,
- stabilizacja emocji,
- TUS trening umiejętności społecznych.
Zajęcia pedagogiczne dedykowane dla dzieci z następującymi problemami:
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia,
- niepełnosprawność intelektualna,
- niepełnosprawność sprzężona,
- zaburzenia ze spektrum autyzmu,
- Zespół Aspergera,
- Zespół Downa,
- zespoły wad genetycznych,
- MPD,
- zaburzeniami koncentracji uwagi i pamięci,
- zaburzenia zachowania,
- zaburzenia sfery emocjonalnej.
Zajęcia pedagogiczne – metody wykorzystywane w pracy
- tradycyjne metody terapii pedagogicznej,
- Metoda Warnkego,
- PECS- Picture Exchange Communication System,
- terapia behawioralna,
- polisensoryczne poznawanie świata: Metoda Knillów oraz Senso-Paka,
- terapia ręki,
- KORP- Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego,
- VB-MAPP- program do oceny umiejętności językowych i społecznych dla dzieci z autyzmem i zaburzeniami rozwojowymi,
- M-CHAT-R.