PON-PT: 09:00 - 20:00
SOB: 09:00 - 16:00, ND: - nieczynne

ul. Stefana Okrzei 10
05-300 Mińsk Mazowiecki

Zajęcia pedagogiczne obejmują zagadnienia związane z obszarem psychoedukacyjnym. Program skoncentrowany jest na eliminacji pojawiających się trudności w związku z uczęszczaniem dziecka do przedszkola/szkoły. Problem z koncentracją u dzieci to coraz częstszy powód, dla którego rodzice zwracają się do nas o pomoc. Terapia pedagogiczna sprawdza się również u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzięki niej dziecko poznaje nowe sposoby uczenia się i wyrównuje braki edukacyjne.

Zajęcia pedagogiczne dla dzieci i młodzieży

Dziecko 0 – 3

  • diagnoza rozwoju psychoruchowego,
  • konsultacje pedagogiczne, diagnoza pedagogiczna,
  • wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka,
  • wyrównywanie deficytów rozwojowych w zaburzonych sferach,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w sferach społecznych, wychowawczych i edukacyjnych,
  • modyfikowanie zaburzeń percepcyjno-motorycznych,
  • praca nad trudnymi zachowaniami,
  • praca z dziećmi przejawiającymi problemy w komunikacji,
  • kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami,
  • stabilizacja emocji,
  • TUS trening umiejętności społecznych.

Dziecko 4 – 12

  • diagnoza/diagnoza ryzyka dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • terapia pedagogiczna: terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • pomoc w kontaktach na linii dziecko – rodzic – szkoła,
  • diagnoza rozwoju psychoruchowego,
  • konsultacje pedagogiczne, diagnoza pedagogiczna,
  • wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka,
  • wyrównywanie deficytów rozwojowych w zaburzonych sferach,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w sferach społecznych, wychowawczych i edukacyjnych,
  • modyfikowanie zaburzeń percepcyjno-motorycznych,
  • praca nad trudnymi zachowaniami,
  • praca z dziećmi przejawiającymi problemy w komunikacji,
  • kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami,
  • stabilizacja emocji,
  • TUS trening umiejętności społecznych.

Zajęcia pedagogiczne dedykowane dla dzieci z następującymi problemami:

  • dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia,
  • niepełnosprawność intelektualna,
  • niepełnosprawność sprzężona,
  • zaburzenia ze spektrum autyzmu,
  • Zespół Aspergera,
  • Zespół Downa,
  • zespoły wad genetycznych,
  • MPD,
  • zaburzeniami koncentracji uwagi i pamięci,
  • zaburzenia zachowania,
  • zaburzenia sfery emocjonalnej.

Zajęcia pedagogiczne – metody wykorzystywane w pracy

  • tradycyjne metody terapii pedagogicznej,
  • Metoda Warnkego,
  • PECS- Picture Exchange Communication System,
  • terapia behawioralna,
  • polisensoryczne poznawanie świata: Metoda Knillów oraz Senso-Paka,
  • terapia ręki,
  • KORP- Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego,
  • VB-MAPP- program do oceny umiejętności językowych i społecznych dla dzieci z autyzmem i zaburzeniami rozwojowymi,
  • M-CHAT-R.