PON-PT: 09:00 - 20:00
SOB: 09:00 - 16:00, ND: - nieczynne

ul. Stefana Okrzei 10
05-300 Mińsk Mazowiecki

Centrum Terapii dla Dzieci i Młodzieży, Mińsk Mazowiecki

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD)

Dla osób niemających wykształcenia medycznego lub audiologicznego termin „zaburzenia przetwarzania słuchowego” jest nie znany. Według oficjalnej definicji ASHA, zaburzenia przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder, APD) są to nieprawidłowości w przetwarzaniu słuchowym na poziomie neuronalnym […]

27 stycznia 2021, Blog

Wspieranie rozwoju mowy dzieci

Wspieranie rozwoju mowy dzieci Nasze pociechy jeszcze przed narodzinami są zanurzane w językowym świecie dorosłych. Będąc w brzuchu matki, do malucha dociera mnóstwo dźwięków, w tym też głos rodzicielki. Nie od dziś wiadomo, że noworodki […]

20 stycznia 2021, Blog

Zaburzenia integracji sensorycznej

Zaburzenia integracji sensorycznej (SI)   Integracja sensoryczna, najprościej mówiąc oznacza, równomierne współdziałanie wszystkich zmysłów: dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi oraz czucia głębokiego (proprioreceptywnego). Kiedy dochodzi do zaburzeń procesu integracji zmysłów, pojawiają się problemy w rozwoju […]

19 grudnia 2020, Blog

O objawach spektrum autyzmu

O objawach spektrum autyzmu     Zaburzenia ze spektrum autyzmu nie są chorobą. Są zaburzeniem obejmującym  wiele sfer rozwoju dziecka. Trudności ujawniają się w trzech głównych obszarach: kontaktach społecznych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz zachowaniu. […]

10 grudnia 2020, Bez kategorii, Blog

„Na niby” – czyli o zabawie w udawanie

„Na niby” – czyli o zabawie w udawanie     Zabawa w udawanie, inaczej zwana symboliczną, jest niezwykle ważna w prawidłowym rozwoju dziecka. Dzięki wykorzystaniu wyobraźni dziecko rozwija zdolność myślenia, co jest związane z rozwojem […]

9 grudnia 2020, Bez kategorii, Blog

Gest wskazywania palcem

Gest wskazywania palcem   Komunikacja niewerbalna, zdaniem wielu naukowców jest podstawą do rozwoju mowy u dziecka. Zanim dziecko opanuje słowa, wyraża swoje potrzeby za pomocą gestów: podnosi rączki do góry, kiedy chce być wzięte na […]

7 grudnia 2020, Bez kategorii, Blog

Autyzm czy opóźniony rozwój mowy?

Autyzm czy opóźniony rozwój mowy?   Wielu rodziców zastanawia się, dlaczego ich dziecko w wieku 2-3 lat nie mówi lub mówi bardzo niewiele. Szeroki dostęp do informacji z mediów powoduje, że opiekunowie sugerują się nimi, […]

5 grudnia 2020, Bez kategorii, Blog

Kontakt wzrokowy. Dlaczego jest taki ważny i jak go rozwijać?

Kontakt wzrokowy. Dlaczego jest taki ważny i jak go rozwijać? Patrzenie w oczy jest kluczową częścią komunikacji niewerbalnej. Dzięki spojrzeniu możemy dowiedzieć się o emocjach, jakie odczuwa druga osoba. Możemy wyrazić współczucie, zdziwienie, radość, czy […]

3 grudnia 2020, Blog

Autyzm

W ostatnim czasie coraz więcej słyszy się o autyzmie. Dzięki akcjom w prasie i mediach, coraz większe grono osób ma możliwość dowiedzieć się, co to za zaburzenie i z jakimi problemami spotykają się osoby nim […]

13 maja 2017, Blog

Oko w oko z dysleksją

W ostatnich latach coraz częściej słyszmy o epidemii dysleksji, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii. Słysząc to, wiele osób myśli: „Co oni w tej szkole znowu wymyślają za choroby?”. Niestety problem dysleksji istnieje, choć oczywiście nie u […]

13 maja 2017, Blog