PON-PT: 09:00 - 20:00
SOB: 09:00 - 16:00, ND: - nieczynne

Piłsudskiego 33d
05-300 Mińsk Mazowiecki

Centrum Terapii dla Dzieci i Młodzieży, Mińsk Mazowiecki

Rozwój umiejętności dziecka w 2 roku życia

Zmiany, jakie zachodzą w drugim roku życia dziecka nie są tak nagłe i skokowe jak te, które obserwujemy w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy. Dochodzi do dalszego rozwoju mowy, lokomocji i umiejętności społecznych. Poniżej opisana zostanie […]

15 marca 2021, Bez kategorii

Umiejętności 12 -miesięcznego dziecka

Każde dziecko rozwija się w swoim tempie. Nie mniej jednak są pełne umiejętności, które maluch powinien umieć w dniu pierwszych urodzin. Oczywiście pojawienie danej umiejętności może być przyspieszone lub opóźnione o miesiąc lub dwa. Nie […]

13 marca 2021, Bez kategorii

Depresja u dzieci i młodzieży

Depresja wśród dzieci i nastolatków od lat stanowi obszar zainteresowania psychiatrów i psychologów klinicznych. Na kliniczną depresję cierpi 1% dzieci przedszkolnych powyżej 3-go roku życia, 2% w grupie dzieci 6-12 lat oraz do 20% w grupie młodzieńczej. U dzieci […]

24 lutego 2021, Bez kategorii

O jąkaniu słów kilka

Wiele dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa doświadcza epizodów niepłynności mówienia. Często dzieje się tak, ponieważ dziecko dopiero uczy się mówić i w szybkim tempie nabywa wiele nowych umiejętności. W stosunkowo krótkim czasie znacznie poszerza się […]

12 lutego 2021, Bez kategorii

Na czym polega integracja sensoryczna?

Integracja sensoryczna jest procesem, który rozpoczyna się już na etapie życia płodowego. To wówczas rozwijają się podstawowe systemy układu nerwowego, które odgrywają ogromną rolę w prawidłowym odbiorze docierających do nas bodźców. O integracji sensorycznej mówi […]

27 stycznia 2021, Bez kategorii

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD)

Dla osób niemających wykształcenia medycznego lub audiologicznego termin „zaburzenia przetwarzania słuchowego” jest nie znany. Według oficjalnej definicji ASHA, zaburzenia przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder, APD) są to nieprawidłowości w przetwarzaniu słuchowym na poziomie neuronalnym […]

27 stycznia 2021, Blog

Wspieranie rozwoju mowy dzieci

Wspieranie rozwoju mowy dzieci Nasze pociechy jeszcze przed narodzinami są zanurzane w językowym świecie dorosłych. Będąc w brzuchu matki, do malucha dociera mnóstwo dźwięków, w tym też głos rodzicielki. Nie od dziś wiadomo, że noworodki […]

20 stycznia 2021, Blog

Zaburzenia integracji sensorycznej

Zaburzenia integracji sensorycznej (SI)   Integracja sensoryczna, najprościej mówiąc oznacza, równomierne współdziałanie wszystkich zmysłów: dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi oraz czucia głębokiego (proprioreceptywnego). Kiedy dochodzi do zaburzeń procesu integracji zmysłów, pojawiają się problemy w rozwoju […]

19 grudnia 2020, Blog

O objawach spektrum autyzmu

O objawach spektrum autyzmu     Zaburzenia ze spektrum autyzmu nie są chorobą. Są zaburzeniem obejmującym  wiele sfer rozwoju dziecka. Trudności ujawniają się w trzech głównych obszarach: kontaktach społecznych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz zachowaniu. […]

10 grudnia 2020, Bez kategorii, Blog

„Na niby” – czyli o zabawie w udawanie

„Na niby” – czyli o zabawie w udawanie     Zabawa w udawanie, inaczej zwana symboliczną, jest niezwykle ważna w prawidłowym rozwoju dziecka. Dzięki wykorzystaniu wyobraźni dziecko rozwija zdolność myślenia, co jest związane z rozwojem […]

9 grudnia 2020, Bez kategorii, Blog